ALTculture 10/2018 – Noul cod de etichetă masonică de Eugen Matzota
De Eugen Matzota
Un nou mileniu, o altă lume
Fragment din NOUL COD DE ETICHETĂ MASONICĂ
Am intrat binișor într-un nou mileniu, iată că am trecut cu bine și de sfârșitul lumii iar Francmasoneria rămâne aceeași.
Aparent…
Am folosit cuvântul ”aparent” pentru că putem vedea că Francmasoneria din zilele noastre pare a avea o mult mai mare deschidere către cei neinițiați decât a avut vreodată.
Cine și-ar fi imaginat că poate vedea cum această serioasă și sobră organizație care este Francmasoneria ar putea face campanii publicitare?
Oricât de bine ar fi gândite, oricât de elegante și discrete ar fi ele, tot campanii publicitare rămân, într-un final…
Iată că acum acest lucru face deja parte în mod firesc din peisajul zilelor noastre și pare a fi greu de explicat profanilor, dacă tot ne bântuie cumva ideea că Francmasoneria nu ar face niciodată prozelitism.
Sau, poate și mai incitant, iată, este subiectul ”Surorilor”, adică a femeilor care fac parte din Mari Loji destinate exclusiv lor, deci feminine, sau mixte, care cuprind și femei, și bărbați.
Cine și-ar fi imaginat că se va discuta deschis vreodată despre existența unor Loji sau Mari Loji mixte, ba chiar și mai mult, pur și simplu feminine?
Dar iată că la Marea Lojă a Lumii, Marea Lojă Unită a Angliei, adică la UGLE, (United Grand Lodge of England), cea care hotărăște cine e mason bun și cine nu, aceste lucruri sunt acum discutate, explicate și, de necrezut altădată, chiar făcute publice!
_________________________________________
Noul cod de etichetă masonică
EUGEN MATZOTA
Autor al cărților
„MasonicEtiquetteIntheNewMillennium”
și
„Coddeetichetămasonică”
2018
_________________________________________
Lucrare bazată pe studierea Codurilor de conduită masonică ale Marilor Loji Regulare din lume, mai ales pe cele ale Board of General Purposes to Grand Lodge of England, pe multe cărți masonice, pe cele câteva, mult prea puține, cărți de etichetă masonică, pe articole apărute în media scrisă ori online.
_________________________________________
Eugen Matzota
DESPRE AUTOR
Născut într-o familie cu o lungă tradiție, ca una dintre fondatoarele Principatului Epirului în 1321, autorul a învățat de mic vechile bune maniere. Cititul și practicarea Învățăturilor, ca și inițierea Francmasonică, l-au făcut să încerce să devină un om mai bun cu fiecare zi.
Membru al Societății Teosofice din Adyar, India, a publicat, printre altele, în limba română trei cărți despre Teosofie și despre cum să răspunzi la întrebările despre viață și natura umană, plus una în engleză.
Eugen Matzota este o personalitate adâncă și multi-fațetată, angajată în mai multe domenii, care crede că misiunea sa în viață este aceea de a oferi cunoaștere celor care caută o cale în transcendent.
Drumul său în spiritualitate, început cu dorința naivă a adolescentului impetuos de a ști orice, a devenit atitudinea sa față de lume.
Este autorul a două lucrări de referință în domeniul Masonic: „Cod de etichetă Masonică”, 2013 și ” Masonic Etiquette In the New Millennium”, 2015.
Această carte trece dincolo de Ritual.
Desigur că autorul oferă din experiența sa de peste 20 de ani, dar pune în mod deosebit accent pe influența noilor tehnologii și, în special, a ceea ce se cheamă Social Media.
Folosirea, printre altele, a cuvintelor echivalente ”Mason” și ”Francmason”, cu toate derivatele lor se face în funcție de cum se încadrează în context.
La fel, ”Social Media”, ”mass-media socială”, ”rețele de socializare” etc…
CUPRINS
DEDICAŢIE
CUPRINS
DESPRE AUTOR
ÎNAINTE DE TOATE
Un nou mileniu, o altă lume
De la gentleman la hipster
Eticheta gen Social Media
PARTEA I
CODURI NOI ȘI CODURI VECHI
REGULARITATE ȘI RECUNOAȘTERE
ACEEAȘI MASONERIE, ALTE REGULI
PARTEA A II-A
DEMNITATEA DE A FI OM ȘI MASON
DEMNITATEA DE A FI MASON
PARTEA A III-A
REGULI SIMPLE
CODUL ÎMBRĂCĂMINŢII
PARTEA A IV-A
CONDUITA ÎNAINTEA ŢINUTEI
CONDUITA ÎN LOJĂ ÎNCHISĂ
CONDUITA LA MASA FESTIVĂ
PARTEA A V-A
VIZITATOR: CA OASPEȚI
VIZITATOR: CA GAZDE
BIBLIOGRAFIE SELECTIVĂ
Volumul al II-lea
PARTEA A VI-A
CONDUITA ÎN SOCIETATE
COMUNICAREA, IERI ȘI AZI
SOCIAL MEDIA IERI
SOCIAL MEDIA AZI
CARITATE MASONICĂ
CLUBURI MASONICE IERI ȘI AZI
ONORURI
PARTEA A VII-A
PROFANI ÎN LOJĂ?
AH, FEMEILE…
SUBIECTE MAI FIERBINȚI
DOCUMENTE ESENŢIALE
Landmark-uri Francmasonice
Îndatoririle Antice ale unui Francmason liber
Sumarul anticelor îndatoriri și reglementări
Principiile de bază ale Francmasoneriei
Cele zece porunci ale Francmasoneriei
Codul de conduită socială pentru Francmasonii din Massachusetts
Nici o parte din această carte nu poate fi reprodusă sub nicio formă sau prin orice mijloace electronice sau mecanice, inclusiv sisteme de stocare și recuperare, fără permisiunea scrisă a editorului sau a autorului, cu excepția cazului în cazul unei recenzii, când se pot cita pasaje scurte încorporate în articole critice sau într-un comentariu.