De Corina Dașoveanu
ce joi ești, femeie
sunt femeie și îmi plac femeile…
ah, ce poveste de om e o femeie
atunci când miroase a pădure
sau când i se încurcă sălbăticia în păr.
îmi plac femeile cu ruj roșu-curvet,
femeile cu fuste scurte ca dimineața,
femeile care-și zâmbesc pe stradă complice
doar pentru că-și înțeleg reciproc frumusețea.
ce joi e o femeie care așteaptă,
ce parfum îi cade eșarfă pe urme,
ah, și ce lungă e dunga neagră a ciorapului
între iadul și raiul unui picior.
îmi plac femeile flămânde în creier,
femeia care iese din zid,
femeia-nor
de-un pur și simplu neînțeles.
da, îmi plac femeile care miros a iarbă
și a nopți fără lună…
pantoful de sticlă
și tu iar îmi spui că vine noaptea,
că auzi pantoful de sticlă
mergând singur prin cameră,
că îți e frică de neumbra tocului.
iubitul meu,
ești coasta mea, a șaptea,
cel mai frumos dintre tu-uri,
dacă mă privești din interior,
sunt aceeași femeie
cu două mâini simple
care poartă războaie
sau își scoate pruncul din pântec.
astă seară îți voi face plăcintă cu mere
apoi îți voi face dragoste,
apoi îți voi scrie acest poem,
nu neapărat în această ordine.
tu privește cum se plimbă
în pantoful de sticlă de la mine la tine
sau invers
un șarpe cu umbră
de măr.
vino, mușcă din iad
și apoi te voi naște bărbat.
iarnă între bonjour și bonsoir
iar a nins în paris,
uite, s-a așternut de ieri
zăpada între bonjour și bonsoir,
se plimbă gerul graseiat
pe cerul gurii unei dimineți
care nu s-a trezit de-a binelea.
sunt la parole vagabonde,
o femeie gavroche,
am strada în palmă
și în loc de lanț vertebral,
la tour eiffel înghețat,
cu un lift de suflet
care urcă și coboară dârdâind dezbrăcat.
ninge cu valuri de păsări în paris,
un oximoron de ciori albe croncăne
pe viața boemă,
e frig dans le coeur
și alunecă patinatori cu lamele lor
pe un je ne sais quoi limpede
care a început să înghețe.
fluturi de scorțișoară
se decolorează carnavalul la rio,
ploaia cade în genunchi
în mijlocul orașului.
așa se îneacă parada
în dreptul măștilor triste
și clovnii țâșnesc din țipătul stăzii
să își vopsească plânsul cu hohote.
o pastă de zgomote alb-negre
acoperă aerul din care culorile au fugit
încurcate în coamele zebrelor
din intersecții.
noroiul strălucește în ochii femeilor,
bărbații simt pofte cu două picioare,
e o beție care transpiră ieftin păcatul
(fluturi de scorțișoară dansează
o samba gri sau nebună).
uite, sacrul s-a travestit în profan,
se târăște șerpește
în iadul banal.
în urmă…
isus calcă pe ploaie
daltonist
sau nepăsător.
jindul dintâi
el e un om frumos de iubire,
un semănător de atingeri,
culegător de vibrări în mănunchi,
locuiește în toate etajele ființei mele,
se înfruptă din merele serii,
din miezul dimineții,
jindul dintâi.
pune păcat pe buzele mele,
mă soarbe adânc
până ajungem înaintea erei sărutului
și devenim
păgâni…
îi dau toate celulele dragostei mele
să facă din ele ploaia
care începe potopul…
curva de noapte
noaptea iar a mizat pe ea la masa de poker,
a jucat a câta oară și s-a pierdut pe-o pereche.
mereu se vinde astfel bărbaților,
care o posedă cu ochi injectați de instinct roșu,
cu gemete de salivă curgându-le pe trupul ei perfect.
aaah, nimfomana îi prinde între șerpi de picioare,
îi trece prin nunți canibale,
le spânzură încordarea finală a sângelui
cu ciorapii ei mătăsos de negri
și apoi îi leapădă pe trotuarul victimelor ușoare.
faceți cărțile, vă rog,
cine are deschiderea,
cine merge la potul acesta…
vânătoarea începe,
curva de noapte iar a pierdut,
rien ne va plus.
bolovanul de dragoste
nerăbdarea ne tot atingea,
ne măsura gradele celsius ale dorinței,
tu îi făceai semn să tacă,
eu o ascundeam în tivul așteptării.
era într-un nebun du-te vino,
ne deschidea toate ferestrele ca pe lacrimi,
ne ștergea ieri-ul din calendar,
trăgea cerul deasupra noastră să ningă.
și numai atunci când a obosit,
când s-a așezat
în mijlocul drumului dintre noi
pe bolovanul de dragoste,
… ne-am văzut.
scrie, femeie
scrie, femeie,
poemul de dragoste
care curge dintr-un februarie
mânjit pe la gură de ruj,
în fiecare noapte alt februarie
cu ochi sparți de urlete,
despică-l,
rupe-i cămașa și ține-i spinarea cambrată
până îi țâșnește înăuntrul
moarte pe vertical.
rupe hârtia
să picure sângele negru din ea,
spală-i cu el mâinile,
pune-i banul de dus
și iartă-l că mâine îl schimbi.
caută pe trupul tău
urma copitei, semnul cornului,
înfige în el hohotul.
apoi…
ivește-ți privirea de înger
pe umărul altui februarie
și scrie, femeie!
femeia cu tocuri negre
picior peste picior,
e cățărată, nu mă întreba cum,
pe monitorul în care linia inimii
încă mi se mai frânge.
și nici nu am apăsat pe buton
să chem această femeie cu tocuri negre.
nu fuma în camera mea,
îi strig de sub tuburi și ace,
și simt cum mi se scurge vocea pe la colțul gurii
pe pernă.
femeia asta cu o cruce roșie pe frunte,
probabil spital sărac, fără bani de bonete,
zâmbește cu dinți ruginiți,
probabil fumează tutun direct din lan,
dar e frumoasă, îmi face semn că totul e în ordine,
fumul e doar o targă pentru mine,
probabil sunt bolnavă de probabil
și în condițiile astea picioarele încep să îți amorțească.
da, o să beau paharul ăla de apă,
ochiul ei stâng zice că dincolo de monitor
nu există circuitul apei în natură,
mă ridic într-un cot, fantastic, pe geam s-a lipit un roi de albine,
și curge miere de cais de pe pervaz pe linoleu.
heeei, îi strig, tu nu vezi că jos acolo, lângă perete,
mi-am dezbrăcat adolescența?
taci, îmi spune,
și îmi bagă în perfuzie beth hart,
linia aia electrică s-a întins ,
îmi văd sângele alb închegându-se.
pe gleznă au început să mi se urce carăbuși…
întoarcere imaculată
e așa o înghesuială în dumnezeu,
încât eu,
regina ospiciului,
trag peste gând doi bocanci,
îmi împachetez fuga într-un anunț mortuar
și plec.
tu cu literă mare,
spală-ți mâinile,
de toate prezențele uleioase,
mătură coridoarele de zgomotul tocurilor,
sparge umbra ferestrei
prin care năvălesc agasant
cârlige cu buze.
dumnezeule,
vino doar curat în posesia mea
și descalță-mă a întoarcere imaculată,
sunt după colțul alb
al cămășii mele de forță.
caii nu sunt eroi
motto
adormi tu,
doamne,
în leagănul ochiului.
caii care mor în războaie nu sunt eroi.
nu primesc decorații
post-mortem nici crucile lor.
pentru că nu se pun cruci
decât celor după chipul și pedeapsa
lui dumnezeu,
și acelora…
care nu-s mâncați de timp, de câini sau pustiu.
nu mai luați cai în războaie,
luați păduri pentru cruci,
plecați direct în coșciuge,
drumul spre iad începe într-o gară de oase,
alunecați nelumiți cu pământul în gură,
duceți-i morții în buzunare mere ce plâng,
îi e foame.
lăsați caii acasă,
tristețea lor să umple grajdul asta de viață
și poate…
dumnezeu va adormi în noaptea lor de ochi.
infinit în poziție de drepți
de la o vreme am probleme tehnice
cu visul.
uite, spune-mi tu
dacă îți dai seama acum
unde ne bem cafeaua,
pe masa din bucătarie
sau pe genunchiul lui februarie?
vezi?
nu înțeleg
nici dacă gustul de alb-dulce
din palmele noastre
este amintirea mamei
sau au plâns niște îngeri?
sau spune-mi,
sărutul acesta
care îmi răstoarnă gura pe pat,
e strecurat pe sub ușă,
ești tu intrat direct în culoarea roșie,
ce e?
de aceea mă întreb:
să repar visul, să nu…
dar ce plăcut înotăm în dilemă,
așa că stăm în visul meu defect,
mai bem o cafea,
mai râdem de un deget
care a uitat cum îl cheamă…
și până la urmă
nu-mi pasă,
oricum
suntem cercuri suprapuse
ca un infinit în poziție de drepți.
pe pielea literelor de botez
clandestini pe marginea lui i,
nu avem casă în niciun cuvânt.
ești un apostrof nepăsător de frumos,
aplecat peste coapsa mea arcuită de vocală
din care țâșnesc păsări cu țipăt,
să spintece irisul pus în loc de cer
de un dumnezeu de hârtie.
și ne citim cu voia sau fără de voia noastră
toate gusturile, mirosurile, privirile
pe pielea literelor de botez,
ca și cum inventăm un alfabet personal de identitate.
uneori murim
preț de o virgulă prețioasă,
apoi cumva ne naștem unul pe altul
îngeri de cerneală
să ne spunem în limba mută
teiubescuri cu punct.